Wednesday, 17 August 2011

Kerana mulut kaki binasa

Cerita Dalam Felda


    Semalam,aku pergi ladang sawit mak aku..nak ambik buah sawit..banyak jugak la buahnye..tapi semalam mcm2 hal jadi..selalunye bile masuk kje pagi,dalam kul 1,2 siap da..tapi semalam sampai ke malam..sampai ke malam 2 aku xkisah sangat sebab da banyak kali jugak buat kerja sampai ke malam..yang aku kecewanya,kaki aku tertikam besi loading..sakit woo..darah kuar punye la banyak..kalau tadah darah 2..dapat kot satu cawan..
     Salah aku jugak sebab cuai..punce aku kne 2 sebab aku penat sangat kot..mau x penat..selalunye aku tolak buah sawit pakai kereta sorong..tapi semalam kereta sorong buat bangang..rosak..x pasal2 aku kene pikul buah setandan-setandan..buah sawit bukannye ringan..berat do..banyak pulak 2..besi loading pun xbape tajam..lagi la melambatkan kerja aku ni..aku dengan hati panas maki la besi loading ni..aku kata..
"bodo la besi loading ni..x tajam langsung"..xsampai 5minit,syok2 aku cucuk buah sawit,melantun besi loading tertikam kaki aku..menyesal aku ckap besi loading 2 x tajam..da makan tuan..
      Dalam kaki sakit 2,terpakse jugak aku teruskan kerja aku ni..cube korang bayangkan camne aku buat kerja semalam..dalam kaki sakit,kene pikul buah satu2 lagi..mau x siap lambat..semalam memang hari yang malang bagi aku..sedih jugak rase semalam..teringat pulak lirik lagu tiara nyanyian Kris..
                            
                              "Jika kau melihat aku begini..
                               Berlumpur tubuh dan keringat membasah bumi
                               Di penjara terkurung terhukum
                               Hanya bertemankan sepi...."
                               

2 comments:

as ♥ Leenda said...

lerrr..siannya hang min..so, cm mana kaki tu..teruk ke...

kimie malek said...

erm..bengkak je..xleh pijak lantai kaki kiri ni..

Post a Comment